fortsättning

på bordet framför mig: två apelsiner, den ena lite mer orange än den andra lite mer intensiv gissningsvis lite mer mogen än den brevid kanske också inte lika saftig liksom torr ute i ändarna av varje klyfta. om jag skulle välja en nu skulle jag välja den mindre intensiva utan att tänka på att den andra står först i kön ty jag vill ha köttigt saftigt mmmm rinnigt, och sen! brevid i skålen: en två tre äpplen; två röda ett litet litet som är häften grönt hälften rött, så litet att jag skulle få plats med hela i munnen. längst bort en clementin, den ser mesig ut bland allt stort och under allt en rutig duk och herregud herregud herregud ja det här är vad jag ser och saker man ser och saker man vet kan te sig mycket annorlunda. saker jag vet är att du står på övervåningen i en dusch känner vattnet mot din kropp förslagsvis varmt nästan lite i överkant och i köket bakom stängd dörr äter de mat och ute ser jag vitt vitt vitt vitt vitt vitt vitt och inåt ser jag ingenting där känner jag bara, ja jag känner nu förtiden ibland, inåt är det varmt och brinnande rött som eld eld eld men här smälter ingen snö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0