nät

dripp dropp dripp dropp det är höst nu alla pratar om hur fort tiden går jag herregud vad tiden går fort det var ju just sommar det var ju just vår herregud och oj oj oj tiden bara rinner iväg voj voj,
såhär: tiden är ett nät utan trådar som spinner lika snabbt måndag tisdag onsdag torsdag fredag lördag som söndag

Jag tycker inte alls att tiden går fort jag tycker tiden bara går. Älskade hösten när jag var liten, vintern ännu mer. Brukade kalla mig själv Talvi, vinter på finska. Var född på fel årstid.
Allting är alltid fel. En strumpa som korvar sig. Trosor som skaver. En insekt i ögat. Täppt i näsan. Folk som pratar fel. Alla säger fel saker. Den rätta tiden som aldrig kommer. Allting som står i vägen för
LYCKAN
Våren som blev sommar som blev höst och den där jävla lyckan som inte spinner in sig i tråden, de där jävla trådarna som aldrig blir ett nät. Och tiden som bara går. Voj voj konstiga liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0