trädleopard

Sakta och snabbt har huvudet svullnat upp och värms inifrån. Huden går sönder om någon rör vid den. På högra sidan om ryggraden i mitten. Inne. (Tänker att det är vänstra.) Finns en knäck som kom till någon gång när ryggen knäcktes. I natt. Stannat stannar.
 
Och nu jävlar ska huden få vara få stanna få leva växa ut och kanske försvinner knölarna någon. Gång.
 
När det superregnar hårdregn går jag in och kissar och ibland hukar jag på gräset. Hinner kanske inte in och då finns ju platsen vid jasminbusken. Linfrön är livets frö. Men nu behövs något mer.
 
Igår ringde telefonen i skogen och efteråt saknad längtan som rev sved skrek. Prata inte sa en syster. En mamma sa samma sak. En natt. Vill prata vill röra känna dansa.Idag när huvudet började svälla i soffan på altanen var det jag som ringde.
 
Svar.
Prat. 
 
 
Kanske blir jag en dag en trädleopard. Med moln. Klättrar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0