tiny dancer

på månen och jag hör någon viska att "jag vill se dig dansa igen"
mina drömmar är så starka att jag börjar blanda ihop dem med verkligheten på riktigt
dagarna de är kantiga i former olika geometriska figurer bara en massa kanter hit och dit får inte ihop det till något mönster tick tick tack klockan går dag in dag ut hej hejdå vi ses
aldrig
mer igen men det är alltid en ny dag imorgon och imorgon och imorgon igen men mitt liv som något moment 22 och imorgon blir aldrig den nya dagen

har jag drömt att råttorna spinger på gator i huvudstaden såg vi dem eller har jag drömt om råttorna? en gång skrev jag en historia om mia med kniven i handen hon var en riktig råtta, en råtta utan svans i människoklädnad men om dig kan jag skriva en historia om hilda med himlen i handen eller hilda med havet i famnen har inte bestämt mig än, inte heller om det är en leopard eller fågel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0