a-m

hon skrattar när jag kommer in river sönder råsa påslakan
jag ska sy örgott av de här
remsor i händerna hon skrattar blir glad när jag 
sjunger
tömmer påsen spolar och märker att slangen är ur
bubblan nere vid fötterna
klet och sjuksköterskan kommer och nu har jag
en ficklampa i handen hon en slang 
urinröret har upphört att existera 
men jag fortsätter lysa för hon fortsätter pressa
och när hon gråter säger att vi ska sluta säger
sköterskan
bara en sista gång
som blir för många för länge och jag håller henne
i handen i stället klappar henne på
kinden håret armen axeln
när sköterskan har gått sjunger jag för henne
hon med den lenaste huden och som äskar att
skratta
ville ju bara sy örngott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0