klotter

klumpfinger suddar ut ett trettiofemminuters långt brev till dig och jag orkar inte
tänker det kanske är meningen
skrev mest om tretton timmar kvar till hav och skav och vilse i en skog idag men alla vägar leder hem förutom de nya man själv skapar
Leave behind your shadow's memory
Leave me, this is your day

jens lekman spelar don lennon och jag köpte råsocker jordnötssmör kokosfett choklad baka baka liten vegankaka mmm den smälter i mun och knaprar i tänder och alla slickar sina smulor från tallrik
 
snake, snake
shed your skin
shed your skin
and go away, away
 
blir så ledsen av att behöva återskapa ting det är inte ens i närheten samma sak så jag låter bli borstar mina tänder i grupp två med ny blå tandborste och tänker på ljuset i natten och luften, att den är tung och lätt berorende på var man står och pusslet det där jävla tusenbiljarderbitarspusslet som bara växer och växer kanske  jag ser inte något motiv något mönster hur i allt ska jag kunna lägga pusselbitar på rätt ställe rätt plats rätt tillfälle om jag inte ens bryr mig om rätt? gör om gör rätt gör fel eller åtminstone LÄGG gör nya bitar kanske står jag för nära för långt bort just nu ser jag in
ge
nti
ng
men anthony som är inne på sista versen
 

taste the rivers
chase the sunrised
do not stay
 
fast den sjöngs för länge sedan
när jag gick på stigen i skogen i skogen tänkte jag på den vita kaninen som skulle dyka upp för mig att följa och som skulle ta mig ner ner ner till en värld under med stora konturklara pusselbitar och fina dofter av kryddor och vanilj sommargräs garage någons bröstrygg 
 
och
he didn't cross my mind
 
inte ens once.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0