premiär

och när vi sjunger maskar vi och det rinner rinner
svett
snurrar och det sprutar droppar
maskar bubbel fortfarande röd runt ögonen du
fick bort ditt mitt kvar fast jag gnuggar hur hur gör
du
röda blommor till vit vita blommor till röd
finaste blomman bläckfiskar mörkt skägg och liten mörk kaka
i pipan i ringen när dina ögon blir smalare och mina och
hur länge vi var inne på toan vet jag inte men ni fick kissa sedan
och puffen i fickan bussen

väntade

ögonen lite efter någon gång ska vi också baka brownies
facebook-inlägg och du är min bästa finaste vackraste
vän tvilling syster människa mask
smörblomma

Kommentarer
Postat av: stina

Ja vad säger man. Jag fattade inte pjäsen. Jag ville gå därifrån. Den var jätteskum och hemsk!

2012-06-17 @ 12:00:37
URL: http://www.mitt-enkla-liv.blogspot.se/
Postat av: GHilda

världens sämsta pjäs är ändå ett fint epitet. och du satt kvar i 50 minuter. OCH, vi hade verkligen skitkul!

2012-06-18 @ 12:19:31
URL: http://ghilda.blogg.se/
Postat av: stina

Skulle jag gått ut?? Jag satt visserligen kvar men tyckte det var asjobbigt.

2012-06-19 @ 07:31:12
Postat av: gilda

jag har lämnat en teatersalong både en två och tre gånger då jag tyckt det varit alldeles för tråkigt. rätt eller fel, det vet jag inte. kändes alldeles rätt just då. har ingen åsikt om vad du skulle gjort, men kul att du satt kvar iallafall. trots att du tyckte det var asjobbigt.

2012-06-19 @ 09:41:46
URL: http://ghilda.blogg.se/
Postat av: stina

Jag undrar hur i hela världen det var kopplat till vilka valmöjligheter vi har i livet? Som det stod att den skulle handla om. Och skjut mig? skär bort en bit av min hud? why? mata med grädde? why?

förklara gärna

2012-06-19 @ 14:11:19
URL: http://www.mitt-enkla-liv.blogspot.se/
Postat av: gilda

vi uppmuntrar till var individs subjektiva tolkning av föreställningen genom dess abstrakthet, det är den egna tolkningen vi tycker är viktigast. självklart är det att föredra om det i slutändan kan leda till något positivt i tankeverksamhemeten.

under händelseförloppet på scen lever maskarna i en kropp som börjar ge ifrån sig signaler på att något är väldigt fel; den har börjat förfalla. situationen som uppstår är att maskarna då ställs inför ett stort val: att våga lyssna och se utåt vad som händer, eller att helt enkelt låta bli. att stänga av. att fortsätta som ingenting. för att dra det vidare så ställs man, om man vågat titta utåt, självklart inför ytterligare ett val i frågan om att agera eller inte.

detta för oss kan bland annat symbolisera alla val vi människor hela tiden ställs inför i våra liv. vissa medvetna andra helt mer omdevetna. aktiva och passiva val.

för oss är det en direkt koppling.

angående texten ligger det lika mycket i betraktarens öga och öra, tänker ej gå in i en djupare textanalys i detta kommentarsfält. hela maskvärlden är abstrakt i sig och så även texten. så om jag ställer en motfråga: why not?

mycket i texten är för maskarna lek, ett sätt att fly från verkligheten. eller ett sätt att närma sig verkligheten genom lek. vem vill inte mata sin lilla plåtburk med grädde och curry?

2012-06-20 @ 20:30:28
URL: http://ghilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0