skal

det finns en vit kanin en VIT kanin det finns en vit kanin den FINNS
och när du bakar jordnötskaka blir mina naglar gröna i klänning från
Senegal
eller Gambia
eller byta
bytabytabyta
om antingen en timma och tio minuter eller tre timmar och trettio minuter
åker jag buss till stan
grillspett majs grilla
VAD?
en vän du inte träffat än åker till sjukhuset om två timmar för att gå 
på bröllop
och imorgon någon annan stans
om mina naglar när mina naglar torkar ska den vita kaninen byta
bur trasig kommer lagas någon annan dag 
går det att torka sig utan att bli 
grön
målar igen
det finns en sång som säger att man inte borde sova när natten faller på
man borde vara två
jag pusslar aldrig aldrig jag som tar fram ett pussel finns något där
men har inte tagit fram
tycker om ordet
kanske blåser träden bort och kanske 
finns alltid kvar
jag älskar dig jordskalv sol
skogen har fått ett foto och albatross och svart alla ljusmoment men inget 
sms har kommit och kroppsstrumpan har fortfarande fetsmink
var är hav?
en rygg kan vara det bästa som finns
du kanske inte kommer hitta en vit kanin kanske hittar du en snigel utan
skal
någon stans någon gång för du vet och jag vet men inte när  inte var bara
vet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0