när

När regnet ler och solen skriker vill jag springa. När det rinner i. Halsen
och vibrerar i magen när Humlan har gömt hjärtat långt långt. Inne. Inne
så nålen inte hittar fram fast gör det ändå. Till slut springa och termosen lyser
rååsa. Fortsätter hålla ingenting varmt och allting vamt och det emellan. När korsorden
klättar upp för toaväggarna och pennorna. Vägrar följa med. Springer springa springa. Drömmer
om pingvinnäbbar tänker på censur tänker det jag känner eller känner det jag

tänker
springer sitter fast springer fast springer springer sitter springer
dammar och skräpar ner och det fortsätter rinna

ut

när råsa läcker
vill jag springa
när naglarna växer när molnen ler när himlen kräks och skrattmåsarna dyker vill jag
springa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0