till G

lilla smörblomma,
är du i new york nu?
är det vår är det stort är du där?
på fredag flyger jag till ett annat engelsktalande land, med en engelska som nu confusar ihop sig med italienska
på fredag har jag bott på via schiassi i exakt 2 månader
mina naglar glittrar
pratar italienska
varit i Roma Firenze Padova Rimini Ferrarra
fått en del av min vänstra framtand utslagen (tredje gången) 
hittat Pink Floyd
dricker kaffe tills jag går på högvarv
sett Sex and the city på italienska och Star wars sovit i bergen fått skjuts till A's doktor, och fått mandariner te och honung av G när jag var sjuk, fått ett pianostycke tillägnat mig och jag har sovit i bergen och sovit i Padova
och hos L
fått smeknamnet gipsy (av ryssarna: wiking)
hittat L
berättat om dig
längtar efter dig världens glittrigaste blöta smörblommedjur 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0