30 grader

på dagen är det 30 grader. på natten är det svalare men om jag dansar nere på sodapops full av studenter rinner det nerför ryggen. SVETT. salt tequila citron. rinner ner i halsen. hittar en lång italienare med ring i vänstra örat och vi dansar i DJbåset. utomhus är det en vakt som haft en flickvän från malmö och jag får en förföljare som har herba hemma. inne lyfter eugeneo upp mig på en slags låda-pelare igen och jag dansar dansar. någon gång händer något med min högra hand för senare hemma hos eugeneo och max har den svullnat och lillfingret kan bara sträcka ut sig med supersmärta. klockan 7 på morgonen cyklar jag hem svart under ögonen och utanför dörren i trapphuset träffar jag en av grannarna för första gången. han går och jag lirkar trycker trycker lirkar pressar för in nyckeln kanske 30 gånger innan jag sätter mig i trappen och tittar på dörrjäveln. försöker torka bort det svarta under ögonen med salivfuktat finger och är kissnödig. men så hör jag giulia vissla lite eller nynna och hör il caffè knackas ur. mina nycklar sitter fortfarande i och hon hör mig fast jag knackar tyst. facciamo colazione och jag har träningsverk i ryggen för inatt har jag DANSAT.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0